Reconeixements

Jeffrey Ruiz i Helena Termes, millors cuiners de l’any pel restaurant La Cort del Mos de Palamós

L'establiment té tot just uns mesos de vida i ja s'han fet un lloc en el panorama gastronòmic català gràcies a una excel·lent formació en cuina i un projecte artesà

L'Helena Termes i EL Jeffrey Garcia a la cuina de La Cort del Mos.
05/11/2025
2 min

BarcelonaFa tot just uns mesos es va inaugurar un petit local a Palamós: La Cort del Mos. Veient les fotos de com van agafar el local, el que havien fet aquests cuiners era un petit miracle. Jeffry Ruiz, de Badalona, i Helena Termes, de Figueres, havien trobat el seu lloc al món i aquest era a Palamós. El dia de la inauguració ja va ser tot un esdeveniment, ple de veïns curiosos, companys de professió que també tenen un restaurant a la vila i, fins i tot, un diaca que els va beneir el local per seguir una tradició ja perduda. Va ser un acte familiar i divertit, com ho és aquest restaurant i aquesta parella de feina i de vida, que aquest dimecres han estat guardonats com a millors cuiners de l'any a Catalunya en els premis del Gastronomic Forum Barcelona.

Al recollir el reconeixement, Ruiz assegurava que és "un punt de partida perquè la gent entengui que a fora de Barcelona també hi ha restaurants" i una reivindicació en favor "de la cuina catalana" i del fet que la gent jove també tenen estudis i saben fer la cuina de les àvies, explicava. Termes, per la seva banda, afegia que espera que sigui "una empenta a seguir treballant" i que la gent els conegui. De fet, en la seva intervenció abans de saber que serien els guanyadors, els dos cuiners han trencat una llança en favor d'altres restaurants de Palamós, com el Puche o La Gatzoneta, i reivindicaven que fos un enclavament gastronòmic no només de cap de setmana.

La proposta de La Cort del Mos beu dels llibres més antics de la gastronomia catalana com ara el Sent Soví, però la tècnica que tenen troba origen en les millors cases on han treballat, com El Celler de Can Roca, el Via Veneto o Castell de Perelada. Els seus plats estrella són la coca de recapte, el sandvitx d'orella de porc amb gamba de Palamós i les postres, com la versió de la crema de Sant Josep que prepara Termes. De fet, ahir van ser reconeguts amb el premi Georgina Regàs a la Cuina Dolça.

Els guanyadors han estat seleccionats a través del vot professional i popular. Els cinc finalistes han estat: Fran Baixas, Gianmarco Greci i Josh McCarty del restaurant Franca, a Barcelona; Marc Pérez i Tània Doblas de La Sosenga, també a Barcelona; Robert Kechuga, de Casa Parera, a Mataró; Pau Feliu, Ricard Llop i Alberto Pontón, d'El Cup Vell, a Tarragona i finalment, Claudia Gozzi i Jaime Bes, d'El Raier, a la Pobla de Segur.

stats