Trinitat Gilbert

"Limiteu els aliments processats o mengeu-ne en proporcions molt petites", els consells del govern del Canadà

Verdura, fruita i cereals integrals de gra sencer, les recomanacions principals

Què és el menjar saludable, segons el govern de Canadà? Zoom

Les verdures i les fruites han de conformar la meitat dels plats dels àpats diaris. No és una novetat, però ara ho ha publicat de forma ben gràfica el govern del Canadà, que, a més d'explicar-ho amb fotografies a tot color i de qualitat, també ho fa en diferents idiomes (excepte en català).

Els consells que escriu a la guia sobre l'alimentació saludable, publicada a finals d'octubre, són que cal menjar de forma abundant verdures i fruites, i també, en un altra proporció, cereals integrals de gra sencer (arròs integral, per exemple) i proteïnes, però proteïnes vegetals (majoritàriament llegums).

Per continuar, el govern de Canadà demana que es limitin amb contundència els aliments processats. "Si en menges, fes-ho molt poques vegades i en proporcions molt petites", diu. De fet, la guia fins i tot en dona alternatives, com ara: "Prepareu snacks fent servir ingredients que continguin poc sodi, poc sucre i poc greix saturat". Per beure, aigua natural ("substituint les begudes ensucrades"). 

Entre les recomanacions finals, el govern adverteix la població sobre el màrqueting i els anuncis sobre menjar. "No us deixeu influir", diu. I també els suggereix que llegeixin bé les etiquetes nutricionals (vegeu-les a baix).

El govern de Canadà recomana llegir atentament les etiquetes dels ingredients, en què s'expliquen les propietats nutricionals Zoom

El govern de Canadà recomana llegir atentament les etiquetes dels ingredients, en què s'expliquen les propietats nutricionals