"D'entrada vam mirar si tindria continuïtat. El moviment ha anat agafant força fins al punt que totes les marques comercials ho han fet. I nosaltres també, a petició popular", diu Lluc Crusellas. Ell ha decidit fer la seva versió, respectant la combinació d'ingredients però "portant-ho a l'extrem de qualitat". El xocolater explica que és una combinació de sabors que té inèrcia, fins al punt que se n'estan fent gelats i pastissos. "Em fa pensar molt amb l'after eight, que és una combinació que ha quedat per sempre. En el cas de la xocolata Dubai, les xarxes l'han catapultat, però és una oportunitat per al sector". Crusellas posarà a la venda divendres la seva versió, que ha trigat un any a confeccionar, a les seves botigues físiques i a la web d'Eukarya. A la web ja està disponible en prevenda per rebre-la divendres mateix a casa.
Xocolata Dubai: d'on surt i per què té tant d’èxit
Parlem amb els inventors d'aquest dolç que s'ha fet viral gràcies a les xarxes socials

Va ser un antull de knafeh durant l'embaràs el que va fer que Sarah Hamouda somiés amb xocolata: s'imaginava una barra que recordés les postres cruixents i cremoses de l'Orient Mitjà de la seva infància britànica i egípcia. "L'endemà vaig dir al meu marit que volia començar un negoci de xocolata", explica des de casa seva a Dubai, als Emirats Àrabs Units.
No havia fet mai xocolata. Però, sense desanimar-se i a mig embaràs, va començar a treballar des de la sala d'estar amb els elements del knafeh (formatge crema o akkawi, fil·lo ratllat conegut com a kataifi, fruits secs o xarop de dàtils i aigua de flor de taronger o de roses) al cap. Finalment, va néixer la barra Can't Get Knafeh of It, una closca de xocolata amb llet plena de crema de festucs i kadaif i adornada amb taques grogues i verdes elèctriques.
Hamouda no tenia ni idea que agafaria vida pròpia, guanyant-se el sobrenom de "xocolata de Dubai" entre els fans en línia i estimulant innombrables imitacions. De fet, quan la parella va obrir la botiga en línia el 2022, FIX Dessert Chocolatier —FIX, segons ells, significa Freaking Incredible eXperience—, "veníem aproximadament una barra a la setmana", diu Yezen Alani, el marit de Hamouda.
"Hi havia tants dies que volíem plegar", assegura Hamouda. Aleshores va arribar el vídeo viral de TikTok. Després que la parella acceptés de mala gana el suggeriment d'un fan i enviés unes barretes de xocolata a influencers locals, Maria Vehera va publicar un ASMR a TikTok mostrant-ne la seva closca atractiva i la crema de festucs en cascada, i després hi va clavar gran mos desordenat.
Això va provocar una allau de comandes, afirma Alani, almenys 30.000, que és quan l'aplicació de lliurament que utilitzaven es va bloquejar. "Va ser com l'escena de The Bear on els tiquets no paraven d'arribar", explica. Hamouda afegeix: "Recordo haver tirat el telèfon al carrer".
Les coses van millor ara: l'equip FIX ha crescut fins a 50 persones. La barra ha guanyat seguidors a tot el món. Lindt, el xocolater suís, fins i tot en va crear una versió per a un llançament limitat de 300 barretes al desembre. (Es van exhaurir en un dia.) I l'aplicació de lliurament britànica Deliveroo va dir que, l'any passat, la barra Can't Get Knafeh va ser l'article més demanat a tot el món.
Plagi o versions
Tot i que Hamouda i Alani s'oposen a les nombroses versions que venen les grans empreses, els encanta que les petites empreses i els cuiners casolans "en facin les seves pròpies versions".
Venessa Liang, farmacèutica i xocolatera oncològica coneguda com a FoodiePharmBabe a les xarxes socials, va vendre la seva barra Taste of Dubai, feta amb una capa de xocolata negra, farcida de xocolata daurada amb crema de festucs, kataifi de cúrcuma torrada i festucs caramel·litzats, per 100 dòlars canadencs (uns 64 euros) per barra. Es van exhaurir en cinc minuts, afirma.
Per a Liang, la màgia de la xocolata de Dubai rau en els ingredients base, que complauen el públic, i en la seva adaptabilitat: fins i tot els ha estat utilitzant en gelats casolans. "Aquests gustos simplement funcionen", diu.
La barra Can't Get Knafeh pot tenir influència a la resta del món, però Hamouda diu que ja ha girat full. FIX ha llançat fa poc una barra feta amb nous pacanes caramel·litzades i galetes: es diu Catch Me If Pecan. "El nom és una mica descarat", diu: "És com la nostra manera de dir a la resta del món de la xocolata: 'Ens heu d'atrapar!'"