"M'estic posant com un bacó": obre un restaurant temàtic sobre Joan Laporta a Mataró
La cadena Berto's Milanesa ha obert un local a Mataró inspirat en la vida de l'actual president del Barça
MataróEl president del Barça Joan Laporta ha rebut un homenatge inesperat: un museu dedicat a ell ubicat dins d'un restaurant a Mataró. Es tracta del cinquè establiment de la cadena Berto's Milanesa a Catalunya, després dels dedicats a Diego Armando Maradona, Julio Iglesias, Belén Esteban i el rei emèrit Joan Carles. "M'estic posant com un bacó", l'emblemàtica frase que va dir el president fa uns anys, s'ha convertit en un atractiu que aquest establiment ha sabut aprofitar i que ha escrit amb llums de neó a la paret, imitant la moda de molts locals de menjar ràpid d'avui dia.
El seu propietari, Alberto Bonhomme, atén l’ARA al restaurant laportista, situat al centre comercial Mataró Parc: “Som una cadena que només serveix milaneses [carn arrebossada en què a sobre es poden afegir ingredients com ara tomàquet i formatge] i, en ser un menjar per gaudir, el que fem és decorar els restaurants de personatges vividors, gent famosa que ensenya com viu sense gens de vergonya. Amb un punt d’enginy i sempre des de l’humor”. I segueix el seu argumentari: "Escollim personatges que arribin a tothom d'una forma o altra. Per exemple, hi ha una generació que coneix Julio Iglesias pels mems abans que per la seva música però també són conscients de qui és, encara que això sembli una ofensa per als més grans. Doncs el mateix passa amb la resta. A Laporta se'l coneix molt més enllà del Barça i el futbol".
De Keirrison a Ronaldinho
Les aventures del primer i el segon mandat de l’actual president del Barça donen substància a un museu ple de contrastos. Les parets, plenes de fotografies i portades de diaris i revistes, mostren des dels moments més eufòrics dels blaugranes fins als més controvertits i polèmics. S'hi poden trobar imatges del fitxatge de Keirrison –el jugador brasiler que va costar 14 milions d’euros i que no va ni debutar– i, al seu costat, les contractacions d’estrelles com Ronaldinho i Deco. També s’hi poden veure fotografies de les festes descontrolades del president i de les seves llàgrimes d’emoció en aconseguir diverses gestes.
A l'hora de demanar, els responsables del restaurant et faciliten una carta amb els plats i els preus que és un símil de la típica revista de safareig en què es barregen continguts polèmics i escàndols dels personatges. "Encara no hi ha cap plat especial per a cada personatge, però ho tenim pensat", diu Bonhomme. "Estem preparant diverses promocions a cada establiment. Per exemple, aquí [al restaurant dedicat a Laporta] tenim pensat fer diferents ofertes els dies que guanya el Barça. Al de Belén Esteban, en canvi, volem fer una col·laboració amb la seva marca de menjar i treure alguns productes exclusius", afegeix.
Homenatge a la parella Shakira-Piqué
Bonhomme explica que algunes de les decoracions dels seus restaurants són aportacions dels visitants i dels clients que s’hi apropen i exposa els seus plans de futur: “Ja estem pensant en el següent projecte: o un restaurant amb Shakira i Piqué com a parella o un local a Madrid, el qual tenim clar que estaria dedicat a Guti”. Per acomiadar-se del restaurant, res millor que un cartell camí a la sortida en què posa: “Ganas de volver a veros”, el lema de la icònica lona publicitària que va instal·lar Laporta en ple centre de Madrid durant l'última campanya electoral a la presidència del Barça.