Restauració

Un restaurant de Barcelona demana als clients que el puntuïn malament a Google

Mathieu Pérez vol que el Sra Dolores aconsegueixi la pitjor nota, perquè considera que els comentaris que li deixen són "ridículs"

La llarga barra metàl·lica del Sra. Dolores.
23/09/2025
2 min

Barcelona"Jo atenc 10.000 persones l'any. El 98% de la gent que ve aquí s'ho passa bé. Saps quants d'aquests deixen una ressenya?", diu Mathieu Pérez. És el propietari i cuiner de Sra Dolores, un bar de tapes genuí del barri de Sant Antoni de Barcelona. I ara, en una empresa quasi quixotesca, Pérez ha decidit lluitar contra la tirania de les ressenyes a internet capgirant el sistema. Ha demanat a tots els seus amics i clients habituals que li posin la nota més baixa possible a Google Reviews, i que ho acompanyin d'un comentari absurd, com troba "absurds" i “ridículs” molts dels comentaris que li deixen.

"És complicat complaure tothom i hi ha gent que s'enfada per tot, i més avui en dia", explica Pérez. I en posa un exemple: vuit persones, que tenen reserva a les 20 h i arriben quan són quasi les 21. Se'ls diu que a les 22 hauran de marxar perquè tenien la taula dues hores, i ells agafen les cadires d'altres taules, apareix encara més gent, acaben fent un consum irrisori i, quan és l'hora de marxar, fan el ronso per allargar. Aquests molt probablement seran vuit comentaris negatius que arribaran alhora.

"Ara tinc menys d'un 4 –diu–. Estic igual que el kebab del costat i jo no dono el mateix". "L'altre dia vaig anar a dinar a l'Ultamarinos Marín, que tenen un gran producte. Vaig menjar-hi molt bé. Doncs ells també tenen menys d'un quatre. No té cap sentit", afirma Pérez. Això sí, reconeix que no pot prescindir completament dels serveis del gegant nord-americà. "Necessito sortir a Google per aparèixer al mapa, perquè hi ha un monopoli. Jo faig servir Google Maps i, si surto de les ressenyes, tampoc sortiria al mapa. Hi ha comentaris en altres plataformes que no miro, però les de Google la gent sí que se les mira. Per això ho capgiro i els demano a tots que em posin un zero. I també que em posin comentaris absurds, que ja és el que posa la gent en moltes ocasions".

Clients conflictius

Pérez continua donant exemples de clients conflictius. "N'hi ha que parlen malament als cambrers. Jo els hi paro els peus. I estic feliç de no veure'ls més. És la meva visió de l'hostaleria. L'època medieval de la servitud ja no existeix. Si jo treballo catorze hores, és per donar plaer. Ho faig per amor. Hi ha gent que no ho entén i ja es posa de mal humor perquè no ha tingut la taula que volia, perquè un nen plorava al costat o perquè tenia algú fumant a la terrassa", afirma el cuiner.

Mathieu Pérez reconeix que la solució que ha trobat és "una mica punky". I a més, ha muntat una festa el diumenge vinent al migdia per celebrar-ho i recollir encara més males crítiques. "Jo treballo un 90% amb gent de Barcelona, no m'afecta la mala ressenya. Per això he muntat un esdeveniment que és un acte polític. És una manera de dir a Google «ves a la merda i no vinguis més a fotre'm»". I acaba amb una idea interessant: "A partir d'ara, si algú vol fotre'm, que em posi cinc estrelles".

stats