Vila Viniteca té un nou quadre per il·lustrar el seu catàleg, i és de material noble
L’ha fet l’artista barceloní Daniel Steegmann Mangrané, que ha triat el marbre de Portoro, de color negre
BarcelonaQuim Vila i Siscu Martí, propietaris de la botiga de vins i distribuïdora Vila Viniteca, acaben d’anunciar el nou quadre que il·lustrarà el catàleg de vins, que renoven anualment, i que porta per nom Metamorfosi. Si l’any passat va ser el cuiner Ferran Adrià qui en va il·lustrar la portada i també les pàgines interiors, aquest any ha estat l’artista Daniel Steegmann Mangrané (Barcelona, 1977), que ha triat un dels marbres més prestigiosos del món: es tracta del marbre italià de Portoro, que de manera natural fa vetes daurades i blanques. La idea de lligar art amb vi va començar als anys 90, arran que en Quim Vila i Siscu Martí s’adonessin que el vi de Bordeus Mouton Rothschild etiquetava els vins amb obres d’art de Joan Miró, Pablo R. Picasso o Salvador Dalí.
Així doncs, enguany la portada del catàleg, de gran format, serà de color negre, situat sota un fons blanc. Amb la portada i la contraportada obertes es podrà observar la creació completa, la qual també està exposada aquests dies a la botiga familiar La Teca (c. Agullers, 9). I, més tard, la col·locaran en una paret perquè és tal com l’ha pensada l’artista.
L’artista ha treballat el marbre cisellant-lo en fragments irregulars, dels quals cap té la mateixa forma, ni ressegueix les vetes naturals que, en origen, devien tenir. L’exercici d’observació és anar imaginant com devien estar situades cada una de les peces. A partir d’aquí, l’observador pot imaginar el que ha volgut explicar Steegmann, que sovint treballa amb troncs d’arbres per a les seves obres. "No té un registre fix, sinó molts", afirma Joan Amagat, marxant d’art, amb galeria d’art al carrer de Casp de Barcelona. Ell mateix ha relatat que l'artista ha viscut entre Barcelona i Brasil, i que aprecia la bona gastronomia.
El marxant també relata que actualment les creacions de Steegmann tenen relleu mundial, com també és el cas de les obres de Joan Miró, que continuen pujant de preu al mercat. Sobre l'artista Jaume Plensa, Amagat recorda que tant les escultures que estan situades al Palau de la Música Catalana com la que està instal·lada a la plaça Colom de Madrid tenen els dies comptats. "Plensa els hi va col·locar per un temps determinat; i després han de tornar cap a l'artista", conclou.