Vins escumosos
Vins i caves13/12/2022

“Corpinnat és una marca jove, i necessitem més temps perquè es conegui”

Entre els onze cellers agrupats a la marca fa quatre anys, venen anualment 2,2 milions d’ampolles

Nadal és una època forta per a Corpinnat. “Per a la marca, representa el 50% de les vendes”, afirma el seu portaveu, Toni de la Rosa, que alhora és director del celler Torelló, que afegeix que el degoteig de vendes per a les festes comença l’últim trimestre de l’any. El balanç de vendes anual, entre els onze cellers agrupats a la marca, serà enguany de 2,2 milions d’ampolles, que també es venen al mercat exterior, i aquest fet és el que “ha ajudat a desestacionalitzar les vendes”. De fet, “Europa és un bon mercat d’escumosos, especialment entre la població jove, que pren bombolles amb regularitat quan surt a la nit”, diu De la Rosa.

Per contra, “a casa nostra tenim un consumidor de bombolles d’edat avançada, entre quaranta i cinquanta anys”, mentre que la població jove opta per les cerveses i els destil·lats. “Necessitem més cultura de vi; sabem que hem de fer més formació a restaurants i anar a buscar els joves, als quals no els hem ensenyat les virtuts de les bombolles”, continua explicant De la Rosa, que reconeix que el punt fort de les seves ampolles és estar vinculades a les celebracions i a les festes.

Cargando
No hay anuncios

Sobre la marca Corpinnat, el portaveu reconeix que “és jove”, que necessiten més temps perquè es coneguin bé el nom, i no es confongui amb cava o Clàssic Penedès. De fet, entre el sector més d’una vegada s’ha donat el cas que les seves ampolles s’anomenin “cava Corpinnat”. “A última hora, molts dels nostres onze cellers provenim de la DO Cava, i no en reneguem, només que hi va haver un moment que vam pensar que no ens representava”, afirma De la Rosa. El que no els acabava de fer el per era que només poguessin fer votacions els cellers que més vendes tenien, mentre que “a Corpinnat, cada celler és un vot”. Per continuar, entre els onze elaboradors de Corpinnat hi ha unes característiques comunes: que els escumosos són 100% ecològics, que estan vinificats a la propietat i que són de llarga criança majoritàriament.

Des de l’aperitiu fins al cafè, bombolles

Toni de la Rosa proposa començar els aperitius dels àpats de Nadal amb bombolles: “Si penso en els de Torelló, proposo un pàl·lid rosé. Per continuar, amb l’escudella, amb la qual els vins no són gaire amics, per dir-ho en certa manera, la proposta és un brut nature que tingui força anys de criança. Per acabar, amb els torrons, els bombolles de llargues criances, que es poden allargar fins al cafè”, suggereix.