Inventen a Montmeló unes xips fetes només d'ou
L'empresa de patates Torres crea Ouegg, un nou 'snack' que defineixen com a saludable i disruptiu
BarcelonaCada cop es veuen més compradors al supermercat escrutant etiquetes. Tot i que la majoria de gent topa amb molts ingredients que no saben què són, hi ha una línia mestra claríssima: com més llarga la llista, pitjor. Així que el que és sorprenent d’aquest nou snack que presenta la marca de patates fregides Torres és que gires l’embolcall per mirar la llista d’ingredients només hi posa "ous".
La troballa es diu Ouegg i forma part del paraigua Just This (que vol dir només això), una marca paral·lela que va crear Torres amb la voluntat de ser disruptius i buscar snacks més saludables. Els primers productes que van sortir al mercat ara fa dos anys eren de formatge. Només formatge. Compraven les peces, les feien a trossos i les deshidrataven fins a tenir uns mossos cruixents, que no requereixen refrigeració, amb tots els nutrients del formatge, un gust intens i que són aptes per a celíacs. No estan ni fornejats ni fregits. Ara ha estat el torn de l’ou amb Ouegg, un producte totalment nou que presenten a Alimentaria.
Dietes riques en proteïna
Per arribar a aquest producte, el departament d’I+D de l’empresa va creuar diverses tendències del sector. Per una banda, la gent vol menjar productes més saludables. En segon lloc, el consum d’ou puja a escala mundial. També hi ha més interès per consumir proteïna i, de fet, hi ha dietes basades en molta proteïna i pocs carbohidrats, com la keto. De snacks dolços proteics n’hi ha molts, com les barretes energètiques, però de salats amb la quantitat de proteïna que té l’Ouegg (un 48%) no n’hi ha cap. Finalment, es van proposar ser trencadors perquè l’ou és una "categoria poc mòbil", diuen. Si pensem en el supermercat, a banda d’ous, hi podem trobar ampolles de clara d’ou i poca cosa més. Cosa que la converteix en una categoria poc explotada que té molt de consum, però poca innovació.
Un dels avantatges de Torres és que tenen la fàbrica al mateix lloc, a Montmeló, on es troben la seixantena de treballadors de l’empresa. Així que poden anar fent proves fins que ensopeguen amb el producte tant pel que fa al gust com al toc cruixent. Un procés que pot durar un any. La fórmula que han trobat és confidencial, però garanteixen que només porta ou. Tot i que es presenta aquesta setmana, un supermercat ja s’hi ha interessat i el ven a Catalunya. Ha situat el producte per duplicat, amb els snacks i també amb els ous, cosa que Torres considera "una fita perquè han entès la proposta de valor". La bossa fa 20 grams i té un cost de 2 euros.
Les xips d’ou són rodones i es mengen en un mos. A banda de la versió amb només ou, també n’han llançat amb aromes (aquí ja no es compleix la norma d’un sol ingredient): tòfona, pernil ibèric o cogombret. Tot i que ara mateix l’empresa no s’atreveix a fer una estimació de vendes perquè és un producte totalment nou i el mercat encara no el coneix, afirmen que estan contents dels primers inputs que han rebut. La seva idea és vendre’l als 60 països on ja importa la marca, que va tancar el 2023 amb un volum de negoci de 10,7 milions d’euros, dels quals un 85% corresponen a les exportacions.