Codorníu té un nou cartell artístic per difondre la marca

125 anys després de Ramon Casas, Codorníu torna a confiar en l'art

La marca ha volgut enllaçar la col·lecció de caves Codorníu Ars Collecta, inaugurada el 2016, amb el món artístic actual

El cartell guanyador del concurs organitzat pel celler Codorníu és obra del director d'art Antonio Domínguez

Codorníu ha fet guanyador el director d'art Antonio Domínguez amb un premi de 10.000 euros per la il·lustració, digital, anomenada Momentos Codorníu, en què el cava és el fil connector de situacions de plaer dels personatges, perfilats d'una manera geomètrica, una habilitat en la qual destaca l'autor, nascut a Almeria i director d'art a l'Agència Liverpool. D'aquesta manera el celler de Sant Sadurní d'Anoia ha volgut commemorar que fa 125 anys del primer concurs de cartells sobre la marca, en què van participar artistes modernistes com Ramon Casas, Miquel Utrillo i Oleguer Junyent.

En la segona edició del concurs de cartells, les il·lustracions presentades han estat creades en suport digital, com GiFs animats i il·lustracions o animacions, però hi ha artistes que també han optat per escultures de neó, brodats o acrílics.

Imatges dels cartells que han resultat finalistes

El concurs també ha tingut finalistes, entre els quals hi ha les il·lustradores Anna Carazo, Sandra Modrego, Gala Mirissa i Mariana Schrader, que s'han emportat cada una un premi de 2.000 €.

El jurat estava format per Ainhoa Grandes, presidenta de la Fundació Macba; l'artista Antoni Muntadas; Stein Olav Henrichsen, exdirector del Museu Munch d'Oslo; Emília Ferreira, directora del Museu Nacional d'Art Contemporani del Chiado de Lisboa; Alessandro Allemandi, director d'Il Giornale dell'Arte; Pati Núñez, consultora d'art, arquitectura i comunicació, i Sergio Fuster, CEO de Raventós Codorníu. 

Les il·lustracions modernistes del primer concurs convocat per Codorníu, ara fa 125 anys

Per acabar, el 1898, quan Manel Raventós estava al capdavant del celler, va organitzar un concurs de cartells artístics: buscava una imatge que s'associés als valors que impulsaven amb els caves. Segons afirma Sergio Fuster, CEO de Raventós Codorníu, “el concurs ha estat un èxit i les obres finalistes mereixen estar exposades a les millors galeries d'art del món. El que de debò té valor per a Codorníu és poder suscitar l'elenc d'artistes que, com ja va passar fa 125 anys, signin un nou capítol de la història de l'art d'aquest país”. 

stats