Ni un dia a casa

L’esmorzar de traginers a la Fira de la Candelera de Molins de Rei

El Carambola és conegut pel seu menú de migdia amb base de cuina catalana i per una carta de tapes i platets a les nits i caps de setmana

Carambola

  • Adreça: Carrer d'Ignasi Iglésias, 1 (Molins de Rei)
  • Cuina: menú diari, tapes i plats del dia
  • Obligat: mandonguilles amb sèpia
  • Vi: carta curta amb bones referències
  • Servei: proper i servicial
  • Local: rústic, acollidor i amb terrassa
  • Preu pagat per persona: 20 euros

Molins de Rei és un poble ric en cultura i tradicions. Els molinencs i molinenques participen activament de les fires, festes i activitats promogudes per entitats, associacions i ajuntament que dinamitzen l’esperit tabolaire d’una vila que neix a finals del segle XII. Nosaltres hem vingut a visitar la 174a edició de la Candelera i a tastar el famós esmorzar de traginers.

Cargando
No hay anuncios

La Candelera és una fira multisectorial que es remunta a l’any 1852. Més de 200.000 persones s’apropen a aquest poble del Baix Llobregat a la recerca d'història, natura, gastronomia, espais per a la mainada, innovació, exposicions i jornades tècniques relacionades amb les problemàtiques i tendències actuals. Us recomanem als que no la coneixeu que la visiteu l’any que ve, però si ens ho permeteu, ara us parlarem del que més ens agrada: menjar bé. Concretament, avui fem un esmorzar de forquilla!

El Carambola és un bar-restaurant conegut entre altres pel menú de migdia preparat amb una base de cuina catalana i per una carta de tapes i platets a les nits i caps de setmana. La proposta és engrescadora. A més, també hi trobem els plats del dia, en què destaquen els guisats propis de la nostra cuina i els festivals gastronòmics de fires i festa major. Comencem l’esmorzar amb un plat de tripa excepcional i unes mandonguilles amb calamar per sucar-hi pa. Continuem amb una botifarra amb patates i un plat de cansalada amb mongetes que no desmereixen gens els primers plats. I, per acabar, no és possible fer aquest àpat sense tastar el plat més típic de la Candelera: la coradella. Aquest era un guisat de pobre, fet amb els menuts del xai, els pulmons, el cor i el fetge. Després d’un o dos dies de carrejar, els traginers se’l cruspien en arribar al destí. Nosaltres ho fem al Carambola.

Cargando
No hay anuncios

Aquest esmorzar el reguem amb cervesa perquè el Carambola és un dels establiments del nostre país on millor la tiren. Els dos centímetres de crema fan de tapa per evitar que la cervesa s’oxidi i en mantenen el sabor i l’aroma glop a glop. Honora amb nota el fundador de les cerveses Damm. L’artífex de tot plegat és el Jordi Garcia, ideòleg, ànima i soci del Carambola. En aquest viatge l’acompanyen el Paco Planchet, cuiner i soci, i l’Oriol Mir, soci i un dels seus millors ambaixadors. A més, la Júlia, tant a la cuina com a la sala (ho fa tot bé), el Miquel al servei i la Lizz a la cuina són els col·laboradors ideals per convertir qualsevol àpat en una gran experiència. Abans de marxar seiem amb el Jordi i el Paco, dos molinencs que estimen el seu poble i que formen part de la cultura del foc representada pel Camell, una bèstia recuperada d’una tradició carnavalesca de Molins de Rei amb més de tres segles d’història. “Proposem una base de cuina catalana sense artificis ni tècniques innecessàries. Guisats, xup-xup i bon producte”, ens diu el Jordi mentre el Paco assenteix.

Cargando
No hay anuncios

El Carambola és un lloc de trobada per picar alguna cosa, fer l’aperitiu, dinar, sopar i, en festes assenyalades, passar una gran estona. Combinen una cuina actual amb l’essència de la tradició. Sempre compleixen amb molt bona nota, ja sigui al voltant d’una cervesa molt ben tirada o d’una copa de vi. El Jordi i la seva colla et faran sentir com si fossis a casa.