Innovació

Xurros salats, molta proteïna i cervesa amb maduixa: les novetats d’Alimentaria

La fira mostra la fortalesa de les empreses a l'hora d'innovar i crear nous productes al mercat, especialment pensats per consumir al moment

Alimentaria demostra una vegada més que la indústria s’afanya a cobrir les tendències que hi ha al mercat, i també que té la capacitat d’innovar per captar més sectors als quals encara no havia arribat. Després del gran boom de l’alimentació vegana i ecològica, enguany totes dues es mantenen i se n’hi afegeix una altra: els aliments altament proteics, com ara iogurts i embotits. I enmig queden uns aliments clàssics que també arriben a la fira d’alimentació amb novetats, que consisteixen a afegir una gamma més de gustos. Per continuar, si hi ha una tendència en què sí que coincideixen la majoria de les marques d'alimentació és a donar-ho tot fet al consumidor, que només s'hagi de preocupar d'obrir i menjar. A qui no tingui temps de cuinar, la indústria alimentària l'hi prepara tot perquè no s'hagi d'amoïnar.

Us expliquem algunes de les novetats que s’han pogut tastar en el primer dia de la fira:

1.
Crema de gamba i de rap

En format tetrabric, de la marca Aneto.

En un estand circular, on es cuinaven en directe arrossos en paelles de grans dimensions, la marca Aneto va presentar dues novetats: la crema de rap i gambes, preparada per ser menjada i de textura més densa que els caldos que elaboren habitualment, i el caldo de pollastre guisat, de gust més fort i realçat que el de pollastre. Si en l’última Alimentaria el caldo de pollastre i pernil era la novetat, enguany ho han estat dues altres preparacions, que també busquen captar paladars amb sabors més persistents. Ara bé, l’empresa situada a Artés no es conforma només amb els tetrabrics de caldo, sinó que aposta també per la pasta seca (lletres, galets petits i grossos, fideus...), que ven en paquets. Les bosses grogues d’Aneto amb brics de caldo que regalen al mateix estand continuen provocant cues per aconseguir-ne una entre els assistents a la fira.

Cargando
No hay anuncios
2.
Un formatge parmesà que vol paciència

Montecoppe és la marca italiana amb productes que necessiten llargs mesos de maduració

L’afinadora Eva Vila, de Vila Viniteca, va deixar tastar el formatge parmesà Montecoppe de 54 mesos de maduració, que costa 50 euros el quilo. Una joia que deixa al paladar un gust suau i poc salat, sobretot si es pren una gota de vinagre de Mòdena abans de menjar-lo. De Montecoppe Vila també va mostrar altres parmesans amb menys mesos de maduració, però que no baixaven dels dos anys. "No totes les cases poden deixar madurar un formatge durant tants mesos, i d’aquí el prestigi de la marca", va dir l'experta, que també va explicar que els propietaris de la marca també dirigeixen l'empresa d'electrodomèstics Smeg, mítica per les seves cafeteres dissenyades per Dolce&Gabbana. Per acabar, sobre les rodes mítiques de parmesà, Vila va subratllar que un bon risotto acabat a dins de la roda és sempre molt bona idea, perquè el gust quedarà més subratllat.

Cargando
No hay anuncios
3.
Inedit Rosé, la cervesa d'El Bulli

Interpreta una de les receptes del restaurant de Roses.

A Damm, la Inedit Rosé era la gran protagonista. És una edició limitada, que ja es pot adquirir als lineals, i que té una història que la mitifica: la cervesa reinterpreta la recepta 638 del restaurant El Bulli, de cala Montjoi, a Roses, que estava feta amb maduixes amb bíter, mandarina, alfàbrega i l’espècia sansho. A l’hora de tastar-la, es pot fer en ampolla de 33 cl. En el format de llauna, la Voll-Damm i Xibeca l’estrenen en mida 500 ml. A l’estand de Damm també va destacar un mural fet amb intel·ligència artificial que porta per títol Behind the Bottle, que està fet amb ampolles de cervesa reutilitzades i amb què volen impulsar el reciclatge.

Cargando
No hay anuncios
4.
Xurros amb pasta de patata

De Congelats Maheso.

Congelats Maheso també fa xurros, va explicar el director general de la marca, Manuel Rojo, i va afegir que a la pasta hi han posat patata a més de la farina, l’aigua i la sal. "I ha estat un encert, perquè hem convertit els xurros en salats i es poden menjar amb salsa barbacoa", per exemple. A l’hora de coure'ls el forn i les fregidores d’aire són dos dels electrodomèstics que també es poden fer servir, a més de les fregidores tradicionals. "També enviem els nostres xurros als Estats Units, on hi ha molta tradició de menjar-ne al cinema, però els fem en formats molt grans, gegants, i a l’interior van farcits de salses diferents, inclosa la crema de cacauet", va explicar Rojo, que va recordar que l’empresa Maheso està situada a Montcada i Reixac.

Cargando
No hay anuncios
5.
Noel, embotits amb proteïnes

També elaboren embotits vegans

Noel va presentar uns embotits amb més proteïnes, "que és una de les demandes actuals del consumidor", va afirmar Jordi Port, director de sostenibilitat de la marca de la Garrotxa. Com es fan embotits amb més proteïnes? "Passant-los pel forn, que és com la proteïna augmenta". Si Noel s’ha lligat tradicionalment als embotits i carns fresques i marinades, actualment també fa cremes de verdures, creatives, elaborades pel cuiner Alberto Chicote, i en tenen de veganes i no veganes. Al costat d’una crema de llenties amb daus de xoriço també hi ha les cremes thais amb arròs cruixent. "Noel vol dir qualitat i seguretat alimentàries, i això es pot aplicar en tots els productes que elaborem", va assegurar Port. De fet, les cremes de verdures van suposar per a la marca la creació d’una nova planta a Sant Joan de les Fonts. Per acabar, la marca també col·labora amb els canelons i les croquetes de Nandu Jubany, que, dit sigui de passada, n’hi ha de salades i de dolces. I les dolces són dues: de xocolata i de crema catalana.

Cargando
No hay anuncios
6.
El te kombucha Flax&Kale, en llauna

És el nou format amb què es distribuirà

El te kombucha Flax&Kale presentava una novetat, el format amb què ara venen el refresc, que és en llauna. Fins ara, el vidre i la refrigeració eren les úniques maneres de conservar aquest refresc del grup Teresa Carles, que és baix en sucre i té tants colors com gustos innovadors, inclòs el de cola.