Trinitat Gilbert

10 obvietats per sentir-se més saciat menjant menys

Segons l'autor del llibre 'Gastrofísica. La nueva ciencia de la comida', de Charles Spence, publicat a l'editorial Paidós

10 obvietats per sentir-se més saciat menjant menys Zoom
  1. Amagueu el menjar. La temptació de picar serà més gran si veieu les galetes al pot de vidre que si són dins d'un recipient opac. Realment, "d'allò que els ulls no veuen l'estómac que no en menja".
  2. Els adults de mitjana i tercera edat haurien d'intentar beure molta aigua abans del menjar: amb mig litre 30 minuts abans d'esmorzar, dinar i sopar n'hi hauria prou.
  3. Si us agrada el menjar porqueria, proveu de menjar-ne davant d'un mirall o d'un plat amb superfície reflectora. "La investigació suggereix que aquest fet ajudaria a reduir el desig i també la ingesta de menjar com ara les galetes de xocolata.
  4. Mengeu de forma lenta i conscient. És a dir, amb la televisió apagada.
  5. Com més sensacions alimentàries pugueu suscitar, millor. Una aroma més intensa, més textura, etc., ajudaran el cervell a decidir que ja en té prou. Dins d'aquest consell hi ha el fet de no beure líquids amb palla per xuclar begudes, perquè elimina tots els senyals olfactius ortonasals. I també el de no beure aigua gelada durant el menjar, perquè adorm les papil·les gustatives.
  6. Feu servir plats més petits. "Si mengeu d'un plat que és el doble de gran, és molt probable que ingeriu fins a un 40% més de menjar".
  7. Mengeu amb vaixella vermella. Els plats vermells podrien activar un tipus de motivació per evitar menjar més.
  8. Intenteu menjar amb la mà no dominant, és a dir, si sou dretans mengeu amb l'esquerra i si sou esquerrans mengeu amb la dreta. O, si no, mengeu amb els coberts de les postres. És així com es fomenta una manera de menjar més lenta i conscient.
  9. "Mengeu la pizza en quatre parts, perquè no tingueu prou gana per menjar-ne sis".
  10. I l'últim, el més evident: mengeu menys. "És obvi, deveu pensar. Però no tothom ho fa".